Valborgshelgen

Nu har det gått ett par dagar sen det var besök hos veterinären. Jag fick en del mycket bra tips på hur jag skulle få Gaia och dricka, och jag tycker allt att hon e piggare nu!

 

Det finns dock fortfarande vissa saker som inte är som de ska..! Hon kan inte skälla utan att börja harkla sig och så. Blir hon för uppspelt så harklar hon sig, leker hon med Nala harklar hon sig, äter hon så harklar hon sig… Visst detta är väl saker som kommer avta med tiden, med det är lite påfrestande för mig att se henne ha det så obehagligt. En annan tanke som också finns här är ju att det kanske går upp när hon håller på så! :(

 

- Usch och fy – skynda på och läk nu… För matte är ju verkligen på träningshumör! Det kliar i kroppen och jag försöker ersätta mina ”träningstimmar” med att planera resten av årets veckor!! ;) Men inte är det så att jag tänker dra ut henne och träna eller nått -  hon ska ha sin vila så hon blir bra så snabbt som möjligt!

 

 

 

Något annat mycket trevligt som jag och Gaia passar på att glädjas åt är att det gått riktigt bra för husse och Nala i helgen! :) De var och tävlade i Lydnadsklass 1, där de placerade sig på en andra plats med 181,5 poäng! :) :) :)

Så tro det eller ej – de slog mitt och Gaias högsta poäng i ettan med 10,5p! ;)  Men det var de värda, tycker jag!

 

En massa grattis till Er från en stolt Lisa!

 

Vlad fick mycket beröm från tävlingsledare, domare och sekreterare! Efteråt uttryckte han att han haft bra tränare - och jag kan inte annat än att hålla med honom...! ;)
TACK FÖR ALL HJÄLP MALIN!!! :)

 

 

 

Vi var nere vi sjön i helgen och Gaia skulle på sin höjd få dricka lite (eftersom hon inte dricker det jag serverar utan mojs i så tänkte jag att det kunde kanske vara bra för henne). Meeeen, det är ju Gaia vi pratar om så hon rusade ner till vattnet när vi parkerade bilden och plumsade i! :/  Simmade ett par vändor tills matte kom ner och kunde stoppa henne…

Hon såg så nöjd ut! ;)

 

 

Gaia tittade snett på mig när jag berättade för henne att det definitivt var slutbadat! ;)

 

Husse och hans bästa flickor nere på bryggan! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0