Klubb Mästerskap 22/5

Jaha, då ska jag äntligen ta mig tid att återberätta några av de senaste händelserna tillsammans med Gaia…

 

I lördags var det klubbmästeskap i Karlshamn. Jag och Gaia ställde upp i brukset! Dagen började med att jag gick ut ett spår till en annan tävlande. Sen skulle Jag och Gaia åka bort till vårt spår och gå det. Påsläppet gick väl sådär, enligt mig, hon lullade väl ut lite och höll sig väl inte riktigt i kärnan, men löste det ju ganska bra ändå. När vi kom fram till vinkeln såg jag att det stod en kvinna och försökte hålla koll på sin Berna Sennen för gjorde oräkneliga försök på att sticka till oss… Bläää! Det är typiskt när man ska försöka lägga spåren så nära stan som möjligt, det kryllar av stigar, slingor och människor!

 

Men men, efter lite strul fokuserade hon på spåret, hade inte nosen i backen hela tiden, men det kändes ändå rätt. Vi hittade 5 pinnar + slutet. I vanliga fall hade jag nog inte varit nöjd med detta, men eftersom förhållandena var relativt svåra, med förledningsspår. Så är jag ändå nöjd!

 

Efter det åkte vi till klubben för att göra lydnaden. Jag velade lite på om jag skulle ge mig på elitlydnaden… men beslutade tillslut att vi skulle höra högrelydnaden. Vi kan ju inte krypa med vändningar…! :( Det kommer bli ett helt projekt i sig att lära henne det!

 

Men men, tänker inte rabbla hela lydnadsprogrammet, men jag kommer nämna ett par saker…

Framåtsändandet: Det så riktigt bra ut till en början, hon galopperade ut ganska rakt, sen när vi kommer fram till gruppen, ser Gaia en kvinna längs ut i gruppen och rusar sig och svansar lite för henne…. På utsidan… = 0:a! :( Men vi körde på som ingenting, vände och gick på andra hållet. Då gjorde hon nog sitt bästa skick någonsin! :) Hon galopperade rakt, växlade själv tempo, fortsatte trava rakt (tittade dock ett par gånger på mig, men det var trotts allt vårt bästa skick!)..!  Så jag var nöjd ändå ;)

 

Sen har vi hoppet, jag har ju aldrig kört med något kommando för ”sitt”. Men fick lära mig att det måste man göra! För annars gör hunden saker som föraren inte sagt till den = olydnad!!!

Oooppps! ;)

 

 

Men men, jag var trotts allt nöjd med vår insats. Ninni & Jinxa blev klubbmästare i brusklassen! Grattis till dem! :) :) :)

 

 

 

Sen åkte vi och badade i Långasjön… Det tyckte hundarna vad superroligt! De busade till 1000! Här kommer ett axplock av de bästa bilder från badet. Bilder den 22 Maj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0