Helgen i Hlm...

Det var väl varit relativt lugnt på hundfronten denna långledighet. Vi har väl kört ett och annat lydnadspass och uppletande med minnesbildsträning en dag.

 

Gaia fattar vad hon ska göra när man kör på samma ställe åter och åter igen (med 1 skick i taget då!) Försöker jag skicka mer än en gång eller inte låter henne se vad jag gör så springer hon inte ut alls. Eventuellt lullar hon ut, lugnt och stilla och sätter sig och kissar eller något i den stilen… Men när hon får springa direkt ut och hämta grejen som hon ser mig lägga, så är hon lyckligare och nöjdare än någonsin! Jag hoppas verkligen att polletten ramlar ner snart, för det börjar bli påfrestande för matte det här! :(

 

Lydnaden går desto bättre. :) Hon vill gärna vara med nu och när jag lägger henne för att vila så gör hon med jämna mellanrum försök till att smita bort till mig och busa…! Positivt tycker jag, trotts att det är lite olydnad inblandat! ;) Jag vill ju ha henne pigg, tänd och laddad! :)

 

Ikväll ska vi träna med Malin! :) Äntligen… det var alldeles för länge sedan! Vi ses snart!  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0