Spår <3 Snö?

Önskan om snön, alla barn och hundar…!

Önskan om snön…

Jag älskar verkligen snön, den gör mig glad, busig och kanske rent av lite galen! ;) Hehe…

 

Just nu har jag ett litet träningsbehov… Det kliar i händer, fingrar och fötter! Vill ut och prova spåret. Det var så längesen nu… Kanske har det hänt ett mirakel!? ;)

 

E det inte likt människan att inte göra det man kan, medan man kar. Utan drar lite extra på det ”för vi kan ju lika gärna göra det i morgon”-kan..!?

Och sen när det inte riktigt går och göra det där ”kan” så är det inget annat man vill än att göra just det där ”kan”…!

 

Just nu vill jag spåra, med det är inte rätt ”kan” just nu.

För ett halvår sedan var det perfekt att ut och spåra, och då var det rätt sorts ”kan”… Kanke tog jag inte tillfället i akt för att träna så mycket som jag borde... :(
Hörde att senaste snöprognosen "vad god"... Snön ska stanna mars ut! ;) Dock vet vi alla att väder-killarna och tjejerna har haft fel förr! :P

 

Jaja… så var det med den saken! Jag längtar efter att nästan börja om lite från början med spåret nu när vi haft ett så långt uppehåll. Men samtidigt så e man ju lite sugen på att se om det fungerar ”som förr”, och kanske ska hoppa det där steget att börja om från början. Då allt plötsligt fungerar exemplariskt igen!? Vi får väl se om en månad eller två! ;)
Nu är det snart ett helt år sedan vi gjorde den där riktigt lyckade tävlingen, då både spår och lydnad fungerade som en klocka.
Snart ett helt år sedan vi blev uppflyttade till högre...!

 

Igår jag och Gaia en bus-promenad. Vi hoppas upp och ner för alla snöhögar, tappade roliga kampleksaker i skogen och stötte på två trevliga buskar som ville agera ”gruppen” i framåtsändandet… Inte illa va!? ;)

 

Lite spontat och galet var det... Och kul, det hade vi allt i snöyran!

*
*


Det var ett tag sedan, på lite drygt 3 år och 3 månder, som min lilla Gaia fick plast i min hand...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0