Måndagsträning

Efter den intensiva helgen med blandat träningsresultat beslutades att det skulle tränas lite på måndags kvällen också. VI började med att köra ett uppletande på parkeringen för att få Gaia att springa rakt ut och hämta föremålet. Och det gjorde hon faktiskt, lite distraherad utav vad som hände inne i skogen var hon – stannade upp och kikade ett par gånger… Men fullföljde sedan sitt skick och avlämnade föremålet som en kanonkula! ;)

 

Vi tog en ordentlig belöning med mycket lek och korv! ;) Och sen skickade jag henne igen, denna gång sprang hon som ett skott rakt ut mot ena hörnan, och sen utan förvarning när hon var längst ner i hörnan rusade hon som en galning rakt ut i skogen. Så jag kallade in henne igen och gjorde om skicket. Denna gång hämtade hon föremålen och kom så glatt tillbaka med det.

 

O sen var matte nöjd med uppletande för dagen då hon ville att Gaia skulle få en jättebra minnesbild!

 

Snöbuse...!

 

 

Okej, sen var det lite lydnadsdags…!

 

Vi körde först ett kort fritt följ med kommendering. Det gick rätt så mycket bättre än i helgen! :) *Nöjd* Det kanske e på rätt väg i alla fall!? ;) Visst det är ju långt ifrån perfekt, men hon fokuserar mestadels på mig. Och det fungerar verkligen bättre med de nya ”helt om” vi börjat med!

 

Sen var det lite tungapportering… Mest bus och gripanden, och ett vanligt skick, med hyfsat god fart! :) Ska leka mycket mer med apporten framöver.

 

Sen gav jag mig faktiskt på att sätta ihop ”framåt” med ”sakta”… och det gick!! :) Hehe.. gud vad roligt det var! (Retningen ligger dock kvar långt fram för att hon ska sträva framåt hela tiden).

Så då ska vi köra detta ett tag, sen ska jag gå in på att ”bryta” hennes framåtgående och få henne att komma tillbaka till mig!

 

Jag är toppennöjd med träningen och hoppas att vi kan hålla uppe glädjen här nu! :)

 

 

Igår var jag på sektorsmöte i Ronneby, kom inte hem förrän 9, så det blev ingen hundträning för mig igår… Men hundsnack – det var det gott om! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0