Hemma igen

Hejsan Svejsan!
Nu var det återigen ett bra tag sedan det skrevs ett par rader här i Bloggen... Matte och husse har nämligen varit på rymmen med sina kompisar en hel vecka i Sälen och lämnat oss vovvar hemma hos tant Lena ute i skogen! ;) Skönt att få slappa loss totalt ibland och bara busa med kaninerna på ängen! :P

 

Nu är det tillbaka till verkligheten igen och det är dags för såkallad ”hårdträning”! Ska det bli någon start överhuvudtaget i år, så är det banne mig dags!

 

Tyvärr så blev TJH-mötet som var inplanerat förra veckan inställt på grund av snöstormen, så nu väntar man återigen på kallelse till nytt möte. Tycker att vi måste komma igång igen..! Jag och Gaia hade tänkt träna lite med K-Krona gänget också för att börja om lite från början igen. Har ju inte gjort någon seriös TJH-träning sedan SM.

 

Jag har för övrigt anmält mig och Gaia till HTU:n i Marma v.27-28 i sommar. Vi får väl se om vi kommer med, det hade varit väldigt skoj och givande! (HTU står för Hundtjänstutbildning och är försvarsmaktens hundtjänstskola)

 

Annars så är som sagt planeringen i full gång… Malin och Jag har våra lydnadsträffar en gång i veckan, ska försöka få ihop några att spåra och köra uppletande med samt att träna regelbundet utefter ett schema! ;)

 

Ska snart höra av mig till min favoritspårkille för att se om utvecklingen i spåret gått framåt! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0