Helgens träning

Det blev faktiskt en hel del träning, helgen som gick. Men lite blandat resultat måste jag säga! Jag börjar få ett litet grepp om vad som fungerar och vad som inte fungerar i lydnaden. Jag kom i underfund med att jag fastnat lite i framåtsändandet, och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare.

 

Jag har i princip bara tränat ”sakta” och det fungerar bra – så länge jag har retning rakt fram. När jag plockar bort retningen där framme går det väl inte prima, men ett par gången i helgen blev det bra och jag kom inte på något bra sätt att belöna henne! :(

TIPS!?

Hur kommer jag vidare?
plockar bort retningen?
& sätter ihop momentet?

Jag vill gärna veta hur jag ska göra innan jag går ut och tränar så jag inte saboterar något!

 

Annars så fungerade lydnaden bättre än den gångna veckan! Skönt, det kanske går på rätt väg ändå! :)

** Har börjat få till skallet, nu ska jag ”bara” få henne att sitta stilla.

** Hoppet fungerar som det ska, visserligen kommer hon lite nära hindret på andra sidan ibland, men hon kommer över det tillbaka iallfall.

** Fritt följ börjar med komma tillbaka lite grann, hon tappar kontakten ibland dock. Och våra högersvägar måste vi jobba på! Jag kom i alla fall fram till i helgen att jag inte ska göra ”helt om” som jag har gjort förut, utan ska nog börja göra det åt vänster (alltså med henne på insidan!) För jag känner att det fungerar bättre då!

** Krypet har vi dock en del att jobba på då Gaia har börjat få lite för bråttom och studsar med sin lilla gump!

 

Haha… måste säga en annan sak om lydnaden.! Jag hade lagt ut tungapporten i mitten på en liten uppförbacke och skickade henne snett på denna. Hon grep snyggt, utan att vända sig för en gångs skull, och när hon skulle vända sig med apporten i munnen så gjorde tyngdlagen att hon sprang på sidan ner från backen! (jag stod alltså inte nedanför backen utan i mitten utav den lite längre bort! O gud vad jag skrattade hon gjorde en lov som var ca 3 gånger längre än om hon hade sprungit direkt till mig!

Såååå söt, min lilla kicka! :)

 

Vi körde även en uppletanderuta…& jag tror jag blir sjuk! Vad är det som Gaia inte fattar ordentligt? Jag börjar bli orolig om jag visat och ”hjälpt” henne för mycket, så hon förväntar sig att jag måste gå ut och visa henne att det verkligen ligger en sak till där ute…!?

Jag ska släppa min negativa attityd! Det är inte så att jag har den när vi väl står där vi rutan… men när jag börjar tänka på vad vi gjort så här i efterhand – då fattar jag ingenting.

 

Något som var bra i uppletande igår var ju i alla fall farten in! Hon kan inte springa snabbare än vad hon gör med saken tillbaka till mig!

 

Det är utåt sändandet som inte fungerar riktigt… Jag ska sätta mig ner och läsa i mina böcker och se om de har några bra tips, annars finns det ingen annan utväg än att jag måste tränga mig på hos lilla Conny i ett par veckor! ;)

 

 

Här kommer ett par vinterbilder!

Gaia tränar kryp mot mig!


"Kolla - flygande snöbollar!"


"Snö mellan trampdynorna, är inget att ha!"


Bus på högsta nivå!


Lite mer krypträning!


Vad vore livet utan lite bus..!?

 

Min bästa vän!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0