:) :(

Igår var en tung dag för matte i skolan, en lååång heldag från 7 - halv 7… Så sådär väldigt mycket hundträning blev det tyvärr inte! :( Men kvällen innan träffade vi ju Malin! Och då blev det träning och en massa tips såklart!

 

Jag bestämde efter en massa drillande fram och tillbaka att jag ska stanna på vänsterbenet och fortsätta att göra ”helt om” åt vänster…! ;) Och träna en massa, massa fotpositioner så hon sätter sig längre bak och rakare framöver. Som husse har sagt 1000 gånger så sitter Gaia alldeles för långt fram, vilket jag tillåtit i evigheter nu, så nu är det en ny process på gång för att ändra på den..! ;)

 

Inkallningen har jag fått börja fundera lite på igen. För är det verkligen så att hon gör ställandena så mycket sämre nu än tidigare, eller är det så att jag har högre krav..!? En sak som är säker i alla fall är att det måste tränas ställande på mycket längre avstånd framöver! ;)

 

 

I år när det är två hundar som ska sysselsättas och man vill åka på en massa saker kan jag säga att resten av året snart är fullbokat! ;) Haha… Det är helt sanslöst vad man fixar och planerar för att få allting och fungera!

 

Det har tyvärr blivit ett par tråkiga krockar ännu så länge. Jag har funderat lite på att vara med och tävla i något som kallas för HV-Skallet. Då är man en liten grupp, jag med hund och sen två soldater som tävlar mot andra grupper i verklighetstrogna förhållanden. Man ska tillexempel försöka ta över någons objekt och lite så! ;)

Men men, de planerna fick jag lägga på hyllan för i år då det sammanfaller med RM:t i Vårgårda! :/  Vi kan kanske vara med nästa år och ”låtsas kriga” med andra grupper från Sverige! :)

 

Sen går TJH-SM samma helg som VM i spår går för Hovawarts nere i Ystad… Jag tror att det blir till att åka och kika på Hoffarna nere i Ystad då det är närmre än att ta sig till Norrköping för att kika på Tjänstehundarna..!

 

Vi får se… Ikväll hade jag tänkt agera stöttepelare och kanske även träna ett litet lydnadspass med Gajiiis! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0