Avbrutet träningspass..

Idag har jag varit ”ledig” från skolan (om man nu kan vara det när man är mitt uppe i C-uppsatsskrivandet) och varit hemma med vovvsingarna. Vi körde runt en raggasväng med den nygamla bilen och stannade och lekte på diverse platser i Asarum! ;)

 

Nya Pärlan!


Nya hundabilen som med hjälp av pappas gamla galler och Lasse-Putte-Lars's händer, har fått det bästa hundutrymmet ever! :) :) :)

 

Efter att ha kört en lite sväng råkade jag komma upp till en fotbollsplan som var skottad… ”Gött” tänkte jag och började valla en uppletanderuta tillsammans med Nala.Jag vallade ¾ på den plogade fotbollsplanen och ¼ ut i den djupa snön. Allt var perfekt uttänkt. Jag slängde ut två föremål i snön och efter att Nala terroriserat mig lite och plockat upp föremålen ett antal gånger – tog jag ut Gaia, kissade henne och traskade ner längs planen.

 

Hon blev för en gångs skull taggad när tjänstetecknet kom på! Jag skickade henne och hon sprang lite snett och hamnade utanför den smala rutan. Skickade om henne och denna gångekutade hon rakt fram och ut i snön och fick med en gång vittring på ett föremål! Hämtade det galant i racerfart, meeeen med en massa tuggande – hon var så tänd att hon glömde bort att man inte så tugga!

 

Men men, skulle precis skicka henne på andra föremålet när det körde upp en bil på fotbollsplanen och parkerade mitt i vår ruta! ”Karlshamns Kommun” stod det på den… De hoppade ut två killar som skulle se till planen och småpula lite däromkring… Ojdårå...!!

 

En lite fågel har en gång viskat i mitt öra och gjort klart för mig att man inte får ha hundar på fotbollsplaner! Lite pinsamt var det allt... Jag plockade ihop mina saker och körde illa kvickt därifrån utan att se allt för generad ut! ;)

 

De skällde dock inte på mig, utan tyckte att Gaia var en trevlig liten jycke… Och om jag skulle få för mig att komma en annan dag så skulle jag parkera bilen på en annan plats bara! Phu, det verkar inte som om de blev arga…! Skönt!

 

Ska nog ta och åka dit en annan dag om jag är ledig mer innan snön försvinner!

 

Nu ska jag alldeles strax åka till Vekerum för att träna lite i ridhuset… Jag tänkte att Malin ska få vara mina ögon och köra stenhårt på linförigheten idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0