Påskhelgen

Då var man hemma i Karlshamn igen, påsken är så gott som över. Det har blivit en del hundträning, mer eller mindre lyckad!

 

Vi körde en uppletandekorridor med två föremål i. Hundarna fick ligga och titta när hela familjen Fribing vallade av rutan och ”tappade” två föremål. Gaia skickades först och sprang ut som en raket och hämtade första föremålet. Superbra!

Andra skicket… s k i t d å l i g t… "som vanligt"!!! :( Hon lullade ut och satte sig och kissade!

 

Sen fick Nalle springa i stället och hon är ju helt underbar! ;) Alla mycket nöjda och behåller hon det tempot när det väl är dags för henne att tävla i uppletande så kommer det gå bra, bra braaa! :) Inte ofta man ser en hoffepoffe med sån fart!

 

 

Sen skickade jag Gaia igen på tv föremål och hon verkade mer tänd nu när hon sett Nala springa ut och hämta sakerna. Så båda skicken var ”bra” (farten är ju aldrig riktigt 100 på andra skicket, men mycket bättre)!

 

Sen tänkte jag utnyttja familjen till att agera grupp i framåtsändadet. Detta var första gången hon gjorde det med 4 personer. Och det märktes riktigt tydligt då hon inte alls förstod vad hon skulle göra – alltså det sämsta framåtsändandet på ett bra tag! :( Så nu vet vi vad vi måste träna mycket mer på! Grupp, grupp, grupp och grupp! ;)

Undra om någon på klubben skulle vilja ställa up på det…!?

 

Sen gjorde vi bara ett spårupptag, där matte klantade till sig och lät henne snedda in på spåret… :( Så vi gjorde ett spårupptag till, som hon gick över och sen ett sista spårupptag som hon tog som en klocka! :)

 

Vi har mycket att träna på och har väldigt mycket som behövs utvecklas…! Jag ska sätta mig ner och göra upp en ordentlig plan för hur träningen ska vara framöver och vilka mål jag har med träningen samt när de olika momenten ”ska” vara klara!

 

 

Jag hoppas att alla har haft en toppenbra påsk, men fint väder, god mat, goda vänner och bra hundträning! ;) Haha..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0