På besök i Hässleholm

I måndags och tisdags var jag och Gaia hejaklack åt dUTU och Nala när de tränade lydnad. Vi ställde gärna upp och ”störde” när så behövdes! ;)

 

Det går verkligen framåt för dem! Nala är jätteduktig! :) Brydde sig inte alls mycket om störningen varken från mig, agilityn eller de andra som tränade på planen.

 

Gaia fick mest busa och göra ett par roliga moment på planen, typ hopp, skall och inkallning som hon tycker är jätteroligt! ;) Vi tog ett par vändor på stegen också bara för att kolla om hon kom ihåg det, och det tyckte jag hon gjorde!

 

Gaia och jag åkte ju tåg till Hässleholm och hon skötte sig som vanligt väldigt bra, hon är så lugn och sansad när hon åker och kopplar av precis som hon ska! (Att hon sen blir lite knäpp när vi stiger av eftersom hon letar efter någon rolig person, det är ju inte hela världen!) ;)

 

Så fort vi kom ut i skogen blev hon taggad till 1000. Springer runt och hoppar, studsar och är allmänt överglad! :) Så tokigt söt! Hon har liksom en av och på knapp – hon vet ju att när man kommer ut i skogen till mamma och pappa, då är det bus för hela slanten! Man får ju träffa; mamma, pappa, Linda, Casio, Honda, Mistral och de andra hundarna! Troligtvis blir det ett och annat spår också! ;)

 

Jag tänkte ev. börja om på nytt med uppletandet och helt byta kommando och tecken. Jag sitter fortfarande vid ritbordet och försöker komma på en bra plan, så vi får väl se om jag hinner börja så smått nu när jag ändå är här hemma! ;)

 

Klockan 16.00 ska vi till Veterinären idag, undra om Gaia kommer ihåg detta mysiga ställe! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0