Vilan över..?

Så nu vill jag verkligen påstå att vi har vilad - båda två!

Vi har bara slappat, haft det gött och kanske rent av tråkigt! ;) De två första veckorna efter SM:t var nästan värst att försöka hålla sig från träningen, för nu var man så "van" och inpräntad med att träna. Plus att jag verkligen vill att vi ska förbättras och göra bra ifrån oss så klart!

Men men, när jag väl hade vant mig av träningen så blidde jag en riktig soffpära! Så nu är jag inget mer än en slö Lisa som kanske behöver lite pushande för att komma ut och köra ett pass i kylan! ;) Men jag är övertygad om att vi snart är där, självgående igen! ;)

 

Det enda vi egentligen har gjort är väl att vilat, lagt två spår och varit på brukshundsklubben en gång och tränat lydnad! ;) Ett uppletande har vi också gjort… Eftersom Gaia själv anser att hon haft det ganska roligt så har et vi gjort gått i 190! ;) [Vårt lilla problem att hon brukar krypa lite efter mig, fanns banne mig inte igår kväll då hon kröp alldeles för långt fram!] och uppletandet gick snabbt som tusan, bara två skick men eftersom det gick så bra så stannade vi där!

Husse gjorde en riktigt klurigt spår i måndags som hon tyckte var helt galet roligt, hon fick verkligen tänka till och det gick inte att vara för snabb för då skulle man missa något. Matte flög ändå efter som en vante hit och dit, runt träden, upp på stenarna och den lilla galningen hade till och med krupit under två träd som hade ramlat! ;)

Ett annorlunda spår helt enkelt, där matte inte hade nått val förutom att hänga med och lita på sin vovvsing! :P

 

Här kommer ett par fina foto från SM:t som Ann-Sofie Halvarsson tagit. Hon deltog också med sin Hovawart på SM och placerade sig på 13:e plats! Bra jobbat! :)

& tusen tack för bilderna!

 

En glad Gaia efter fritt följ!

 

Nu var det dags för tungapport...!

 

Starten vid tungapporten

 

Tundapportering

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0