Äntligen..

... var Kennel sidan omgjort, uppdaterad och upplagd! :) Men Phu vilket slit... Allvarligt talat så hade jag inte gjort om det om jag hade fått välja idag! :/ Men när man nu påbörjar något, så är det väl bara att fullfölja! Kan ju lugnt säga att det ligger många sidor uppe på den där sidan.. o när man ska in o kladda i varenda en och ändra på en massa bilder som inte den nya servern stödjer... Då rullar timmarna!!!
Göra om, göra om och sen igen...! Så nu får vi väl se hur många fel som kommer dyka upp inom det närmsta..!? ;)
Kika gärna och ge mig feedback! www.hasslehoffs.com


Annars så har det inte hunnit bli så mycket hundträning sen sist.. Var ute och lade spår till Gaia igår som gick het okey!
På öppet fält 5-600meter och 10 pinnar + matlåda på slutet. Hittade alla utom 10:e pinnen... då var hon riktigt trött så hon "ville" väl inte hitta den! ;) Lekte och busade mycket med pinnarna och gav leverpastej som belöning, mkt uppskattat av damen! :)

Idag följde vi med husse och Nala på kurs och tänkte passa på och träna lite medan de andra tog en fika... började med lite fritt följ som fungerar ganska bra - betydligt mer på hugget nu än för 2 månader sedan..! :) Kröp en sträcka på ca10 meter med 2 stopp. Väldigt nöjd med dessa metrarna så jag ville inte tjata mer! ;)
Sen har jag gett mig på att försöka lära in tasstarget... vet inte hur det går, men det fungerar ibland! ;)
Menmen, när jag satt där och tjötade den här targeten, så hoppade en kanin förbi… och Gaia iväg som ett skott, med proppar i öronen såklart… Lyssnade inte alls på mig, fastän jag gav ifrån mig årets vrål –”NEJ”… Hon sprang väl runt i skogen ca 4-5 minuter innan hon gav upp… Matte = inte glad à bilen!

 

Jag blir skogstooookig när hon göra så! Argh…!

 

Nått bra tips på att öva sånt här!?

 

Det känns som om luften går ur en när de hittar på sån skit, men jag är övertygad om att det är glömt imorgon igen och jag är sugen på att träna igen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0