Tillbaks på Valpstadiet!

Nu var det återigen såååååå lång tid sedan jag skrev några rader här på Bloggen... Tyvärr är det ju så, att det inte är lika kul att skriva när det inte går så bra! :(

 

Vi har för tillfället coolat ner oss lite – försöker bara ha skoj tillsammans, busa och leka. Slänga ut en ekorre i rutan och sedan skicka ut henne utan vidare lydnad. Lägga spår med någon rolig person i slutet osv… Vi har helt enkelt gått tillbaka till valpstadiet!

 

I en vecka har ”vi” varit valpar och jag ser redan att Gaia tycker det är lite roligare att hitta på saker nu! Så det är ju klart skönt.. Men det känns ju inte precis som om vi kommer nånstanns. Men det är väl inte hela världen – bara det funkar denna gången! Vi ska ha så kul och vi ska aldrig mer springa in i den berömda väggen! ;)

 

Vi har börjat cykla lite och motionera igen så jag hoppas att vi kommer att ta oss även här. Har ju inte kommit igång med någon motion sedan operationen i somras. Så det är väl dags nu! ;)

 

Vi var föresten på Åstorps-utställningen förra helgen där Gaia fick, efter många om och med, en 1:a av Eva Borg… Hon hade aldrig godkänt henne om hon inte redan gjort sin exteriörbeskrivning! Hon tyckte att Gaia hade stora, utstående ögon och dåliga rörelser från sidan…! Nått i den stilen, hon kom sist av tikarna som fick 1:or i bruksklassen. Så inget sista Cert här i år, inte! :(

Men men, får väl spara något roligt tills nästa år! ;)

 

Sen har Gaia även gått o blivit en stoooor flicka! Hon fyllde 3år förra helgen! Gud vad tiden går fort..! Och är det inte vid 3 års ålder man som hund är på topp..!?

 

Jag hade inte tänkt skriva sådär jättemycket – så ni orkar läsa! :) & jag tänker satsa på att skriva lite oftare så det inte blir så mycket varje gång!

 

Vill tacka min Malin som har tålamod att träna med mig fastän humöret inte är det bästa… Och Conny såklart som är guldvärd som alltid ställer upp om det finns problem!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej! Hittade hit från Fia och Izis sida. Hoffar blir inte vuxna förrän vid 3 år! Så ni har nog ett bra tag på er innan hon är på topp!

2009-11-25 @ 16:34:52
URL: http://www.mirrisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0