Spårning i HLM

Shaa, då var det äntligen dags att ta med sig kameran ut i spåret...!  ;) Tråkigt dock var att det blev mörkt så himla snabbt!  :/ Så några bra foto, det blev det inte....











 

Helgen som passerade tillbringade vi borta hos ”kennel”mamma i Hässleholm…! Hundarna tyckte det var toppen att få komma dit och springa av sig och leva loppan ute på landet!  :)

Ett spår om dagen var också ordinerat… För Nala gick det som vanligt bra, hon är jätteduktig och envis. Hon jobbar på fastän hon är trött!

 

Gaia där emot… Jag börjar tvivla lite på om vi någonsin kommer komma upp ur den här svackan igen. För i så många månader har det inte blivit någon förbättring – snarare försämring…!

På lördagen lät jag Linda lägga ett spår till mig inom konstens alla regler, det fanns inget att klaga på med spårläggningen. Med Gaia drog en vals med mig och spårade lite det hon skulle när hon själv ville hittade sedan på annat skit, spårade lite till… hittade nåt annat intressant och så fortsatte det tills hon drog iväg med ett riktigt bra drag i linan åt helt fel håll! Vi travade på i säkert 100m innan jag fattade att resten av gänget hade stannat! :( ”Sååå besviken..”!

 

Söndag, på at igen! Denna gång, den gamla-mamma-rävens tur att lägga ett av sina berömda spår som Gaia älskar…! Det gick väl bra i 200m ca sen lurade hon iväg mig på en precis likadan rutt åt helt fel håll, men med ett sådant drag att jag inte kunde tvivla på att hon har på väg åt rätt håll…!  :/

Besviken igen… hon markerade 2 av 8 pinnar!!!  :/

 

Så jag behöver verkligen experthjälp!  ;)

 

Det kanske låter som om jag är världens negativaste eller har gett upp hoppet, men det har jag inte!

Jag har bara bestämt mig, denna gången ska vi sätta grunderna ordentligt och denna gången ska det hålla!

 

Jag har planer inför nästa år… Är hon inte redo då så kör vi på nästkommande år…  Vi kommer köra på när det mesta fallit på plats och när vi litar på varandra 100% igen!

 

JAG HAR INTE GETT UPP ÄN GAIA LILLA, SÅ DET KANSKE ÄR PÅ TIDEN ATT DU GÖR DET! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0