TJH-träning

I helgen var det full gång som vanligt!
I lördags morse bar det ut till Sölvesborgs-skogarna för att träna bevakning! (Idag följde till och med husse med!) Inte dåååligt de! ;o)
Till vår stora förvåning stod det, för utom "det vanliga", uppletande på listan! (Detta  är ett moment som inte ingår i vårt cert-prov!) Utan det var våra kära instruktörer som tyckte att vi kunde passa på och träna även detta lite, då de vill att vi ska ställa upp i DM som är ett par veckor efter certprovet...! -En sak i sänder!! - Tänk så klarar vi inte certprovet!

Men men, jag och Gaia var först ut och det gick förvånansvärt, sketabra! :oP Vi har endast tränat detta 2ggr förut, men hon sprang gladeligen ut och hämtade föremålet som Kajsa latjade lite med längst ut i rutan! Likadant andra skicket - vilken duuuuktig flicka jag har!
Så vi gjorde om övningen en gång till - och då tog det bara stopp! Hon fattade helt plötsligt ingenting! Jag skickade om henne igen, och igen, och igen och igen..... Hon plockade alltså inte föremålet, vi gick ut o latjade lite med det, gick nästan ända fram till det så hon fick se var det låg ... vi försökte hitta på allt för att hon skulle komma ihåg och springa ut och hämta detta nedranns föremålet... Men hon fixade det inte.! :o( Tråkigt men sant!

Jaja... vi fortsatte med patrullering på vallad stig - gick relativt bra... sedan patrull på ovallad stig - detta gick också käpprätt åt H.....! :o/  Instruktörerna tror att hon håller på att gå in i skendräktighet eftersom hon är så kokko! De påstår att de inte känner igen varken henne eller hennes arbete... (Det hör ju till saken, att om hon nu är skendräktig - så är det självklart den helgen CERT-provet är, hon ska valpa!!!!!)

Mitt självförtroende sjönk till botten av Berlingshav. Kommer vi verkligen fixa detta nu? Hur kan hon ena dagen vara så fantastiskt, underbart super-duktig och nästa dag spela dum blondin?
Jag måste dock försöka hålla huvudet över vattnet nu och köra på som vanligt, kanske dra ner lite på maten och motionera lite extra den kommande tiden... så kanske hon kommer ur skendräktigheten!


För jag vet ju att hon kan!
Hon är ju VÄRLDSBÄST, min lilla Gaia!

VI SKA KLARA DETTA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0