Lägrekl. Spår Tävling 15/3

Hej allihop!

Nu ska jag äntligen sammanfatta helgens bravader med mina egna ord! (Det har tagit så lång tid för mig att uppdatera då jag tillbringat de senaste dagarna i sängen....! På söndag kväll när vi kom hem började magen strejka och lilla jag insåg snart att jag åkt på vinterkräksjukan!!! :o( Sjukt trist - då det inte blev något superfirande precis!)

Men men, jag kan väl börja med att säga att söndagens lägre (spår) tävling i Göinge-Broby gick över alla förväntningar! :o) Jag måste ha världens underbaraste lilla flicka! Jag är så stolt över henne!

Det hela började med att vi anlände till Preem-macken i Hanaskog där det som vanligt börjas med lottdragning - vi drog nummer 4. Hehe... Annika stod redan på parkeringen då vi kom lite över 7 på morgonen! Alltid skönt med trevligt sällskap! ;o)

Så åkte vi ut till spåren! Jag fick "order" om att parkera bilen på vägen och gå ner till spåret (ca 200m). Det var egentligen perfekt, gaia rastad och klar när vi kom ner till fältet! Ett geggigt, räligt och hemskt blött fält låg framför oss... Jippi!

Jag tog min tid vid påsläppet och gjorde alla mina små tecken till Gaia!
Hon travade lugnt och självsäkert iväg i spårets riktning, tog första vinkeln fint och hittade snart 1:a pinnen. (Betyg 10) sen  hittade hon 2:a, sen 3:e... det bara rullade på! Mitt smile blev bara större och större... Hon tog vinkel efter vinkel och plockade glatt pinne efter pinne - fram till pinne nummer 6! Sen blev nog min flicka lite trött... Hon var inte lika självsäker längre, utan åt lite gåsbajs, luktade lite där vildsvinen varit och bökat och satte sig till slut och kissade! Jaja... efter det kom hon bättre tillbaka på spåret och fick upp vittringen på nummer 7 och så småningom SLUTAPPORTEN! 
Haha.... vi kom runt hela spåret! Jag var helt salig och överglad på min lilla flicka!
Tiden slutade på 21 minuter - inte särskilt god marginal, men inom tidsramen iallfall! (Betyg 10)


Det var 9 hundar som tog sig runt spåret och fick fortsätta med budföringen och lydnaden...!

Det var rätt skoj att jag fick höra när jag kom tillbaka från mitt spår att spårläggaren, Roger, tyckte att det var ett hemskt spår med tanke på alla vildsvinen som bökat överallt och vattnet som stod flera cm djupt på sina ställen! (Ännu mer stolt över min flicka!)


Efter det var det budföring med skott. Gaia var nu lite piggare igen och sprang som tusan mot mottagaren när vi skulle hälsa. När vi sedan skulle starta, tvekade hon lite så jag fick ge ett dubbelkommando innan hon fattade riktigt vad hon skulle göra (Betyg 8).


Sedan var det platsliggning med skott. För en gångs skull var alla hundarna väldigt lugna och låg självsäkert alla 5 minuter! Skööönt! :o) (Betyg 10)


Efter "skottandet" åkte vi tillbaka till klubben för att köra resten av lydnaden!


Lydnaden gick överlag jättebra!

Fast det var ganska intressant att de momenten som suttit bra förut, gick lite sämre... och de "nya" momenten gick jättebra! Hehe.. fick en 10 på krypet av en av domarna! ///undra om vi kommer lyckas med det fler gånger i vår karriär...!?\\\


När jag gick av lydnadsplanen var jag inte precis säker på hur det hade gått, jag var så glad att hon hade tagit sig runt spåret (som var mitt mål från första början!) så resten som gick bra var egentligen bara bonus! Så jag funderade inte så mycket mer på poängen förrän en kvinna som gick förbi sa "grattis till uppflyttningen!"!!!

Kan tänka vad glad jag blev! :oP Så jag gick in och tittade på poängen... "550, jaja, det var väl bra..." Inte ens då fattade jag att vi hade fått riktigt bra poäng!


Det var väl ungefär när det var dags för prisutdelning och vår kära Stig sa; "1:a idag med toppenpoäng - Lisa och Gaia!"


Så i söndags blev både

Jag och Gaia

Annika och Delli

Samt Hoffe - Inger

Uppflyttade till högre klass spår!!! (3 hoffe - människor utav 4 uppflyttningar!)

GRATTIS GRATTIS till Er båda!
Ett extra GRATTIS till Annika och Delli som i söndags även blev SUCH!!!! (Ni e toppenbra ihop! Jag har kikat på er lydnad som jag filmade - som sagt f'n vad bra ni är ihop!!!)

Spårdagen började bra och smilet bara växte och växte under dagen som sagt!

Gud vad jag älskar min Gaia!


Kommentarer
Postat av: Annika o Delli

Jo du vart riktigt duktig du och din tjej. Det är så härligt att vissa att hoffarna verkligen kan vara med i toppen på tävlingar. Trist att du blev sjuk sen på kvällen och tur att det inte kom tidigare på dagen, hur hae det då gått.



Vi ses på söndag, jag är fortfarande stolt över er.



Många kramar från oss till er

2009-03-20 @ 07:40:36
URL: http://www.hasslehoffarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0