Jag borde plugga...

..... Men är verkligen inte motiverad! :o(
Så tåkigt när man känner sig pressad och vet att man har såååå mycket att göra, men orkar bara inte!
Har en sista B-uppsats som ska skrivas i denna kursen och ska lämnas in imorgon, men det har ju varit mycket roligare att träna vovve och gosa med valparna nu i helgen.
Har varit hemma hos mamma o pappa i helgen och sysselsatt mig och Gaia - hon verkar rätt slut nu! :oP  Ligger brevid och "snarkar"!  Vi har tränat lite gott o blandat - spår, spårupptag, uppletande och patrullstig! (korta och enkla pass för att öka motivationen!)
Denna helgen har varit lite "sista chansen" att träna vovve på typ 5 veckor - då en grym kurs drar igång nu på måndag, med lååååånga dagar alla dar i veckan! :o/ Man har ju nästan blivit lite bortskämd nu när man haft rätt många dagars ledighet som man har kunnat göra precis vad man vill!

Jag vet inte riktigt om Gaia kan spårupptagen eller inte...!? Ena gången kan hon gå klockrent fram o plocka upp spåret  irätt riktning och nästa gång kan hon antingen sringa helt tosigt fel eller bakspåra..! Så lustigt att han kan verka så säker och ändå inte vara det!
Vi får nog backa lite i träningen och göra lite mindre vinkel på upptaget!

Annars så gjorde hon faktiskt en annan knepig grej i helgen.. På spåret spårade hon rätt över slutet, en box med frukosten och korv! Kan verkligen inte fatta om hon inte såg den eller om hon verkligen ville fortsätta spåra!?
Jaja... resten av spåret gick bra - så jag ska inte klaga! (4 apporter + slut, ca 900m, liggetid 1½timme)

Okay, nu måste lilla jag plugga vidare!
Får skriva mer en annan dag! ;o)

Kommentarer
Postat av: Annika o Delli

Tror nog att hon ratade frukosten för spåret :-)Har hon gjort så fler gånger? Spårupptagen är ingen lätt historia utan gå efter henne med kort lina och då menar jag kort lina. Så har jag gkort med en som bara har spring i benen när det g'äller spår :-) Det kommer ska du se och hoppas att vi får chansen att tävla ihop fler gånger det var kul....

2009-03-31 @ 17:29:30
URL: http://www.hasslehoffarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0