RM dag 3

RM för Hovawart i Gävle 12-14 Juni


Söndag den 14:e juni och RM:t avslutades i vanlig ordning med en specialutställning (och ösregn!). I ring 1 dömde Maritha Östlund Holmsten valpar, unghundar och veteraner. I ring 2 dömde Jürgen Krämer (Tyskland) Bruks, öppen, championklass samt BIM/BIR. Sammanlagt var det 84 Hoffar som ställdes ut; 3 ”små”valpar, 53 tikar och 28 hanar.

 

Jag tror vi var 7 tikar i bruksklassen. Gaia fick 1:a i kvalité och fick gå in igen och möta de andra tikarna som också fick 1:or i konkurrensen. Vi blev utpekade av domaren först och fick gå och ställa oss längst bak. De anda sprang vidare och han placerade en tik på 4:e plats… sen en 3:e plats… sen ropade de in oss igen!?! Snacka om förvirrad matte, men vi sprang på! ”Shit, vi har fortfarande chans att ta certet!” ”Kom igen nu Gaia!” Vi sprang o vi sprang, publiken applåderade och Maria och Saga blev utpekade som 2:a…!!!

 

 

Foto: Inger Blixt

Vi kom 1:a i Bruksklassen och fick ck + cert! :)

 

Vi sprang ett litet ärovarv och Gaia blev helt galen när alla applåderade och tjoade på henne! Hehe… såååå söt hon är! [Älskar verkligen uppmärksamhet!!!] :)

 

Sen var det vår kära syster [Hera] Mindis tur! Och självklart fick även hon ställa sig i ett hörn och ”vila” lite, innan hon fick sprina vidare. Hon vann den öppna klassen för tikarna, trotts hård konkurrens!! Mycket fint! :)

 

Efter ett litet tag var det dags för bästa tiklassen och vi fick återigen dränka våra fötter i ringen som nu i stort sätt bara var en stor pöl! ;) Efter ett par varv och utplockningar var vi 5 kvar i ringen, Gaia kom på en tredje plats och Mindi på första plats!!! Wooohooo! :)

Foto: Inger Blixt

Systrarna Guccidoter - Hera, "Mindi" till vänster (1:a btkl) och Gaia till höger (3:a btkl).


Mindi blev BIM och fick IHF-CERTET!

 

Foto: Inger Blixt

Vilken snygg syster!

Jag, Vlad, Mamma, Ina och Inger stannade en stund på vägen för att äta och snacka lite innan den låååånga resan hem började! Trevlig måltid, med trevligt sällskap! :)

 

Min söta gooa Vlad, gav sig inte på vägen hem utan körde heeela vägen från Gävle till Hässleholm med endast 2 stop! Lilla jag satt bak och skrev & sov lite grann! Hade dock rätt mycket skuldkänslor när vi kom fram, så jag tog på mig att köra från Hässleholm till Karlshamn sen iallfall! ;) Vi var hemma runt 2 på natten! Trötta och äntligen torra efter en mycket trevlig helg!

 

Trotts att Jag och Gaia inte skrapade ihop några fina resultat på pappret (förutom på utställningen då såklart!) så är jag väldigt nöjd med vår prestation denna helg, och vi ska träna lite till och hamna på rätt sida gränsen nästa gång! ;)

 

 

Jag älskar min Flicka mest av allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0