Lydnad II

Jamen, nu var det ett tag sedan der skrevs nånting här i bloggen - så jag kan ju börja med att berätta att vi varit iväg på en Lydnadsklass II tävling - inge vidare lyckat denna gången heller! :( Tyvärr... (153p och ett andra pris.)

Tisdagen den 16, åkte vi till Olofström för att testa tävla där en gång! :P  Jag var superladdad eftersom det inte gick så lysande i Gävle... Kanske lite för laddad..!? ;) Marie och Chilli var också med, vilket var jätteroligt! Ser fram emot att tävla med dig fler gånger! ;) I mitt lilla huvud såg det rikgit bra ut med två första pros, inte sant!? ;)

Men men, det hela började som vanligt med PLATSLIGGNING  (10)
Det gick faktiskt väldigt bra, många av hundarna hade tydligen varit oroliga och förflyttat sig mycket och ändrat ställningar.. så jag är jättenöjd med Gaia som låg still! :)

FRITT FÖLJ (7)
Det gick inte så bra, för det första var det fruktansvärt varmt och det märktes mycket på Gaia som var okoncentrerad och slö efter mig... [Har kommit fram till att Gaia trivs mycket bättre i regn än i värme!]

LÄGGANDE (6)
Hehe... min lilla buskikka lade sig rätt hyfsat med sen när jag hade gått tillbaka och precis skulle be henne sätta sig, började hon rulla sig och gnugga sig på rygg... "hörsde" alltså inte mitt kommando! Menmen, hon var ju fruktansvärt söt iallafall - men jag hoppas innerligt att det aldrig händer igen!

INKALLANDE M STÄLLANDE (9)
Hon var på bushumör, så det var en snabb start och hon stannade bra på mitt handtecken! (Vad jag dock inte rikgit var på det klara med var att man bara fick ha ett lika långt handtecken som ett röstkommando) Men jag är väldigt, väldigt nöjd med att få en 9:a!

SÄNDANDE M STÄLLANDE (5)
Njaaaa.... jag ska nog vara glad att jag fick en 5:a! :P Precis innan mommentet hittade hon en liten pinne som hon sprang och hämtade, sen var det ju sprayat vitt (utgångspunkten till rutan) och gräs brukar ju inte vara vitt eller hur!? Så hon bet och slet lite i det innan hon satte sig vid min sida. Hon var alltså aningen okoncentrerad på vad VI skulle göra här näst.... sen sprang hon o sniffade på en massa annat runt rutan, och med lite dirigering och kommano lyckades jag få halva henne in i rutan iallfall! ;) Men jag fick henne dit iallfall och det är jag nöjd med!

APPORTERING (7)
"Favorit i repris"!? Hon sprang ut med en väldans fart och plockade glatt upp apporten... meeeeen siktade sannerligen inte på mig när hon vände sig om, hon sprang åt etet helt annat håll! Så jag fick kalla på henne så hon kom ihåg att jag faktiskt stod och väntade på henne! ;) tugg. tugg, tugg... vad duktig jag är matte.. eller hur!? :P

FRITT HOPP ÖVER HINDER (8)
Hon hoppade bra över, men satte sig inte = dk... inte likt henne, men hon höll på och spanade på ett annat håll en stor del av tiden...!

FJÄRRDIRIGERING (6,5)
Inte särskilt nöjd med... Sam sagt, hon tittade på annat så jag fick ge en hel del dk:n....

HELHETSINTRYCK (9)
Shaaa, som jag sa innan hon höll på med rätt mycket annat - roade sig själv på plan helt enkelt! Jag tror att hon har lärt sig att hon kan DRIVA med mig på tävlig, för hon vet att jag inte säger till henne! För så som  hon bettede sig (lekte! brukar hon inte göra på träning - fast då får hon ju leka med mig... När vi skulle gå av planen så de "då tackar vi det glada ekipaget".. och jag förstår vad de menar! Gaia har ständigt ett leende på läpparna och springer runt och försöker charma alla på planen! ;) Vilket är fruktansvärt sött, men inte så passande på tävling! (-domarna tolkat ju det som olydnad, vilket det också är!)



Vi fick stå på pallen med ett andra pris -ä inte så där roligt men alltid kul att få lite godis o så till Gaia, o en liten pokal! Marie  och Chilli fick även de stå på pallen, på en 3:e plats! Hade det inte varit för platsen - så hade ni fixat ett förstapris! Ni fixar det nästa gång!!! Vann gjorde Ingen Hemmingsson och Kläry från Sälvesborg! GRATTIS GRATTIS!

Men men, nääästa gång så ska vi ta det! ;)
Vi får se om jag kan jobba bort hennes lilla ovana som har vuxit fram!

Men vi ger oss INTE! :oP - Eller hur Gaia!?

Gaia fick posa med sin fina pokal!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Så duktiga Ni är som är ute på lydnadsplanen och tävlar hela tiden och håller på :) Att få en 9a i helhetsintryck tycker inte jag är fy skam inte! Ha det så godt! Puss

2009-06-27 @ 20:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0