Tredje gången gillt!

I helgen var det Södra Hoffe-klubbens åriga lydnad/utställnings helg i Osby!


Efter mycket velande och beslutsångest in i sista minuten ställde vi upp i Lydnadsklass II.


Vi drog sista startnumret ... nr:9... inte så kul, men man kunde ju hoppas på att molnen skulle hinna fram till det var vår tur! Vilket de inte gjorde! :( Men men...


Platsliggengen gick bra! (10)




Efter en isglass och en riklig kalldusch av Gaia, kände vi oss redo att ge oss ut på den förbaskat heta lydnadsplanen igen! :)


Fritt följ (8)

Gick riktigt bra i början, men tappade lite i vändningarna på slutet.. hon orkade inte riktigt hela vägen, men jag är supernöjd men den braiga början! J






Läggande (8)

Trodde inte att hon skulle lägga sig överhuvudtaget så hon hade full koll på ett par människor uppe på slingan i skogen. Hon tittade inte alls på mig, men det verkar ju som hon lade sig ändå! ;)


Inkallande med ställande (9)

Kom ihåg att säga till om vårt avvikande tecken direkt när vi kom in på planen! & Det gick toppen, jag är supernöjd med hennes stannade! Men som "vanligt" tar hon ett skutt på mig när hon blir för exalterad!




Rutan (9,5!)

9,5!, Jag var så jäkla nöjd när hon sprang rakt in i rutan och bara stannade där i mitten! Jag blev så så så lycklig - men kunde aldrig tro att det var en 9,5:a! :) Hon vet vad hon ska göra, det har nog varit bra för henne att vila en vecka! :P




Apportering (6)

Nästan "favorit i repris"... Hon vill så gärna sticka iväg med apporten på tävlig! Hon springer ut som ett kanonskott, vänder sig om men gör en stooor lov innan hon kommer in och sätter sig, precis som om hon vill visa hela världen vad hon hittade i gräset...




Hopp (8)

Gick bra om jag får säga det. Hon landade väldigt snett, men hon hoppade bra tillbaka ändå! Vi fick nerdrag för islag - inget jag såg eller hörde, men kan mycket väl varit så...



Fjärren (7)

Sådär... det kändes verkligen att hon var varm och trött nu... Fick ge henne ett par dk - men vad gör väl det nu när hon faktiskt presterat den förta halvan så bra trotts att hon varit lite krasslig sedan havs-simturen förra lördagen!

Jag är toppennöjd ändå!




Helhet (7)

Jag kände att jag verkligen behövde peppa henne mycket och puscha henne så mycket jag kunde mellan momenten, så jag var väl på o kladdade lite för mycket på henne...! Men som sagt - jag är så nöjd ändå!



Hehe... vem studdsar med när vi springer av planen..!?


= 167,5p och ett första pris!



Sååååå glad och nöjd!
Vilken duktig flicka jag har! Hoppas att stenen släppte nu och att det kanske går lite lättare här framöver!? Vi tänker satsa på ett LPII


Utanför planen väntade en massa pussar och belöning!


Kommentarer
Postat av: Ing-Mari

Hej!

Hittade hit via Caxa & Gnistas sida, och måste ju passa på att GRATULERA till 1:a priset!! Värmen är ju jobbig för både hundar och människor, och på en lydnadsplan finns ju inte precis någon skugga att finna....

Lycka till med LPII, bara två ettor kvar :-)

Hälsningar från hon som aaaaldrig kommer ur 2:an...

2009-07-09 @ 08:15:03
URL: http://www.dogblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0