Haväng

Denna vecka har vi hittat på en hel del trevligt med vovvsingarna!


I måndags åkte vi iväg en liten tripp till Kristianstad, Haväng och Café Annorlunda!  Tillsammans med mamma, pappa & min kära kusin Tomas samt hans blivande fru Sanna! Och inte att förglömma Tomas och Sannas Golden; vår allas lilla charmtroll - Dallas!




Vi hade en mycket mysig dag med en massa bus och hundbad...!  Gaia och Dallas är så söta ihop och leker jättefint! Nala sprang mest runt och trissade de andra två när de lekte... jag tror han var klok som inte vågade sig in i deras lek! ;)






Det har blivit en del träning med hundarna - tyvärr så har det inte gått så bra som jag hade hoppats... Spårningen fungerar verkligen inte och om det inte vänder snart så vet jag inte vad vi gör... Det är verkligen tråkigt när det har funderat så bra tidigare... Jag ska försöka låta andra lägga fler spår åt oss och kanske även ta en tripp till Conny! Se om hans värdefulla tips kan hjälpa oss!?


Lydnaden har med bara gått sådär... Vi har haft ett riktigt lyckat pass sedan vi kom hem - men vad kan man egentligen begära efter en så lång vila...!? Bara det nu går bättre och bättre så blir jag nöjd!


Hade ju tänkt försöka klara av lydnad II innan jag går in för hårdträning till SM:t (Som jag i o för sig inte vet om jag är med i än, men bättre att träna till det än inte alls!?) Sen satsa på brukset, ev i höst, annars i vår - det beror på hur det utvecklas med Gaias spår! Kanske är jag lite väl optimistisk när jag skriver detta, men det hade varit perfekt! Men med tanke på hur denna sommaren har varit så ska jag väl ta varje träning som den kommer och varje lyckad tävling som bonus!?


Jaja... vi får se hur det går med "våra" stora planer! Jag kommer skriva om hur det går med träning o så här, så glöm inte att titta in då och då! ;)


Här följer ett par bilder från Haväng...!



Full fart är väl inte ovanlig om man heter Gaia...!? ;)


Fin flicka skulle helst vilja springa rätt ner till havet och ta ett dopp!



"Var e Dallas....!?"


Kliiepaus!!



Gaia vaktar kåsan medans matte fotar husse med Nala..!


Hon kan allt ta den till matte också! ;)


Gaias tur för posing


Hehe... fin bild - vilken tur att tungan är så lång också! ;) Husses och Mattes favorittunga!



"Om jag springer upp snabbt som attan, så får jag kanske springa ner lika snabbt igen och ta ett dopp...!?"


"Vad gör Sanna och Dallas...!?"


Fina flickan


"Nu får vi bada...!!"


"... och busa...!!"


"Bita nallebjörnen..."


"Varför inte hoppa lite på honom också....!?"


Nu var det fotopaus... alltid svår att få båda hundarna att bli bra på samma gång! :P Men jag tycker att denna blev bra på båda!








Lite mer bus på gång!


Och ett dopp till!


"Ojdå, det var en stor våg...!"


"Usch, saltvatten i näsan..." :(


Skakning på G, "se upp husse!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0