Ronneby internationella utställning 9/8

Vi lämnade lilla Nala hemma hos Vlads föräldrar då hon inte är 4 månader ännu och inte får komma in på utställningsområdet...


Det var 8 Hoffar anmälda, Paula Heikkinen-Lehkonen var domare, Gaia ensam i sin klass... Jag borstade henne och gjorde henne fin! Min klasskompis Karin och hennes sambo Andreas kom och kikade! Första gången de vågade sig in på ett utställningsområde! ;)

Väldigt trevligt tyckte vi! :)


Först ut av Hässlehoffarna var Unghund; Inka-Hondadotter.



Hon fick 1kv och 1kk!



Sen var det vår tur... och jag tycker faktiskt att Gaia blev fin när vi borstat upp henne lite!




Domaren verkade tycka om henne - trodde jag!

När hon pratade lät det mesta bra - som "vanligt" hade hon dock kommentarer om att hon är lite liten och nätt!








Men men, hipp som happ så var vi ute på en 2:a!!!


Läser man kritiklappen så var allt positivt förutom att hon "gav ett lätt intryck som förstärktes av den korta pälsen efter fällning"...


Men men, alla domare är olika och denna gången var det verkligen sista gången vi ställde upp för en finsk domare - i alla fall med Gaia! [Jag tänkte att denna domaren kanske var lite mer öppen för lite mindre hoffetikar då hon mest dömmer taxar] Så dum vad jag!


Pandora-Guccidoter var också anmäld i öppenklass - men de dök tyvärr aldrig upp... :( Synd!


Jaja... nu får vi se hur det går med Gaias päls, om den hade planerat att komma tillbaka i år eller ej!? Annars för det nog vänta med utställning tills nästa år!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0