Lydnad II i Kristianstad 2009-08-07

Då var det dags för ännu en lydnadstävling...! Jag hade inte tänkt tävla mer förrän i slutet av månaden, men då vi hade det väldigt svårt att få tag på biljetter till Azorerna... alla tog slut veckan innan vi ville åka... Så då efteranmälde jag mig till denna tävlingen, så jag skulle ha något att ha sikte på! :) Men sen fick väl någon återbud eller liknande dagen innan flyget gick, och då kastade vi oss över de biljetterna och lyckades för första gången komma med på en sista minuten resa...!


Jaja... anmälningen var gjort och mina pengar hade ju redan dragits, så varför inte testa trotts den uteblivna träningen!? ;)


Kvällstävlingar är alltid lite skönare så här på sommaren när det är så hett på dagarna! Vi körde i gooooood tid och tog en liten mystripp till Åhus där vi käkade träffade föräldrarna, käkade glass och badade!!!

    
Gaia spanar ut över havet... vill bada NU!


Nala, ett litet sjömonster efter badet!


På lottdragningen lyckades jag dra nr: 8, av 10, helt okey för oss!


Nåväl... när det var dags för platsliggning blev alla mattar och hussar instängda i ett gammalt förråd! Tur att ingen hade klaustrofobi! ;)

Men men, det gick bra i alla fall alla hundarna i min grupp låg kvar och fick alla 10:or - skööönt!


Fritt följ: (8)
I början gick det bra, men hon var rätt okoncentrerad och följde faktiskt mig sämre och sämre ju längre vi gick! Trotts hennes okoncentration så tyckte jag att hon var duktig!


Läggande: (7,5)

Fruktansvärt ointresserad till en start! Jag sa fot och försökte vänta ut henne så jag fick hennes uppmärksamhet, men fick den inte... så jag gav ett dk och gick, Hon kom nästan en meter bakom mig innan hon fattade att vi skulle gå! Men sedan lade hon sig snyggt - bra det!


Inkallning m. ställande: (8,5)

Här tyckte jag att hon skötte sträckan väldigt bra faktiskt! God fart och ett bra stannande (fast det tyckte in Anders...!) Men sedan vid ingången gjorde hon den största tacklingen hon gjort på länge! ;)


Rutan: (8,5)

Jag riktade in henne och hon verkade fatta galoppen, men gjorde trotts det en ganska seg start. Sen sprang hon och ställde sig och sniffade på en utav konerna.. (Men alla tassar inne, kan säga att hon fick en lååång hals! ;))


Apportering: (6,5)

Varför jävlas hon alltid med mig och apporten på tävling!?

"som vanligt" så plockade hon upp den och skulle visa världen vad hon hittat så hon trippade så fint hon någonsin kunde samtidigt som hon snurrade apporten i munnen... i en lov lite väl lång ifrån mig!

Jaja... här har vi att jobba på om vi vill ha LPII!


Fritt hopp över hinder: (7)

Tyckte jag hon skötte fint...... tills tillbaka hoppet då hon gjorde ett islag! :/ Skit med...!


Fjärren: (9)

Hehehe... duktig kikka! ;) Hon visste vad hon skulle göra nu! När vi tränade detta efter semestern var hon så het att hon ställde sig varannan gång - bara för att liksom...! Men nu gjorde  hon precis som hon skulle!

Hehe.. sista läggandet vet jag inte ifall jag gjorde ett hemligt tecken eller började handkommandot innan jag sa någon, men när jag väl sa ligg så var hon halvvägs ner! ;) Oooops!


Helhet: (9)

"Ngt okonc" Kan jag faktiskt hålla med om, hon var lite flamsig och jag fick prata en del med henne mellan momenten för att få henne närmare mig!


Men what a *uck..!? Vi lyckades på nöd och näppe skrapa ihop 168,0 p! (det är ett halvt poäng mer än sist!) ;) Och jag är så glad att vi var över gränsen att det inte är sant! Så jag ska inte klaga!



I Love My Babe...!


Husses flicka också! ;)


Ska även Gratta Ninni och Jinxa som även de plockade ett första pris på 167p, deras första start i tvåan! GRATTIS tjejer, bra jobbat!


Jag och min sötnos fick stå på tredje plats denna sommarkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0