Sol och bus i Stärnö!

Helgen som gick passerade alldeles för fort… Lördag var helt klart en slappedag! Vi gjorde ingenting, ingenting, ingenting… Och sen kröp det i kropparna på oss och vi var tvugna att stick ut med vovvarna!

Vi tog en tur till Sternö för att låta hundarna springa loss och busa, en och en. Vi tänkte passa på att fota dem lite och lägga ett spår till Gaia så klart! ;)

 

Jag tänkte inte säga mycket mer än så… Bilderna talar för sig själv! ;) Alla de bästa från dagen finns här!

 

Som en ko på sommarbete..!

 

Gaia is the Queen!

 

Hoppelihopp..!

 

"Sa du något, matte..!?"

 

Gaia har fått fatt i en ny favo-leksak!

 

Spåret… Se alla de bästa bilderna här!

 

Husse hade lagt ett spår till oss.. Vi visste ingenting förutom att jag skulle lita på hunden och inte leta efter spår i snön..! ;) Och sen sa han; ta det försiktigt när ni går!

 

Spåret låg i lite drygt 1,5H och var 800m långt. 7+1 pinnar

 

Ca 50m efter spårupptaget försvann skospåren i snön och både Gaia och jag blev konfunderade! Gaia ställde sig hela tiden upp och sniffade på ett par stenar på en stenmur (väldigt nära ett fågelblodbad!) :( Och jag visste inte om jag skulle gråta eller skrika, så jag sa inget... Gaia hoppade upp på stenmuren och gick uppe på den, med lite stöttning från mig att det nog är okej att spåra uppe på en mur! ;) Strax fick hon vittring på något..

 

Gaia hittar en pinne uppe på muren!


Matte blev såklart tokglad och grävde snabbt upp leverpastejen i fickan! ;)

 

"Håller man riktigt still får man en sked leverpastej till!" ;)

 

Sen rusade hon på i spåret... dock lite för snabbt ibland! Som Vlad uttryckte det, när det är för lätt, går det för fort och hon slarvar.. är det krångligt och svårt koncentrerar hon sig mycket mer och spårar noggrannare!

 

Gaia kan inte spåra med ögonen här... Perfekt! :)

 

Och en bit spårande senare hittade hon det absolut bästa av allt! ;) SLUTET! :)

 

Det var ett spår som var alldeles perfekt för oss, men precis de svårigheterna vi behöver träna på!

Spåra på konstiga ställen, muren

I buskig och stickig terräng

Förbi ex en slaktad fågel

Pinnarna inte synliga

Övergång över väg

och mest av allt - se till att matte inte går och spårar! ;) Haha... (Det var helt otroligt.. det gick verkligen inte att se många spår efter honom, han hade typ hoppat på stubbar och stenar hängt och slängt sig i träden osv.. bara för att få lilla mig att tänka till och lita på Gaia - mycket på gjort! :) *Puss på dig <3

 

De svårigheterna som Gaia inte riktigt klarade av var "som vanligt" vägövergången.. men jag måste säga att hon gjorde det bättre an vanligt! Men det märks tydligt när vi kommer ut till en väg att hon snurrar några varv först för att se ifall det verkligen är över vägen vi ska, eller om spårläggaren vikit av åt ett annat håll...!
Men jag måste ändå säga att jag är riktigt, riktigt nöjd med spåret... Jag tror faktiskt att även Gaias självförtroende fick sig en skjuts i rätt riktning!


Nu är det uppletande vi ska fokusera på ett tag... För där har vi att jobba med!!! :/

 


Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad härligt att det går bra! det är alltid roligt med framsteg!

2010-03-22 @ 21:40:40
URL: http://elvisochpresley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0