Snat dags...

... För det största vi någonsin gjort - Gaia & Ja!



Som ni kanske förstått så har jag inte riktigt haft tid att skriva och berätta om hur vår träning och uppladdning inför den stora helgen har gått...! ;) Jag kan lugnt säga att vi har haft och göra, trotts att det inte har sett ut så här!

På dagarna har ju "lilla Lisa" gått i skolan och på eftermiddagarna och kvällarna har det varit hund, hund, hund & träning, träning, träning! ;) Har ibland även kört ett minipass tidigt på morgongen!

Vi känner verkligen hur det börjar dra ihop sig... sömnen är väl inte den bästa då man ligger och funderar på hur man ska göra om detta problemet uppstår - eller om detta skulle inträffa! I o för sig så spelar det ingen roll för man kan ju inte riktigt "planera" eller vara förberedd på de eventuella problem man kommer stöta på - då det riktigt sällan är just de problemen som man tänkt sig före som dyker upp! ;) Men men, svårt att sluta tänka ändå...!

Jag har haft den stora fördelen att få träna spår och uppletande med alla våran Conny och Tommy nere i Landskrona! Fick en massa toppenbra tips och en hel del funderare att ta med mig hem! :) Jag är så tacksam och glad för hjälpen! You go Conny, jag vet att ni fixar allt, Jag och Gaia ska se till att ta med oss så mycket som möjligt och köra så det ryker; & visa att vi med KAN! :) Jag hoppas att vi kan träffas och träna fler gånger framöver...!

Har även fått chansen att träna med en annan duktig Hoffemänniska; Gunilla, som kom med i SM för bevakningshundar 2008, men tyvärr inte kunde delta. Tack så mycket för alla superbra tips jag fick på patrullstigen, du är verkligen jätteduktig!



TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR HJÄLPEN!

Fy vad glad jag är för att valpköpare finns! ;) Haha...!

 

 Måste ju även tacka - vår Anna Skipper, som har peppat mig och hjälp mig så gått det går med lydnaden! ;) Jag är nog inte the most clever att ha med att göra när det gäller lydnad, men vi gör så gott vi kan! ;) Tack för ditt stöd...

Nu är det snart dags...!
Ingen mer tid till strul och ändringar... (Har dock fått ännu ett bakslag i uppletanderutan, så det ska jag köra idag och ev imorgon kväll!)
Ska till Rosenholm och träffa tidningen som ville göra ett litet reportage imorgon… (tyvärr måste jag ha mina militärkläder då..!) :( Men men, hoppas hon blir taggad ändå när jag väl tar på mig dem igen på fredag! ;)

Sen är det bara vila och lite motion som gäller fram tills på fredag.

Gaia gjorde ett toppenspår i helgen och en väldigt bra motivationspatrullering - så jag känner att jag stannar på toppen och hoppas att vi är kvar där när det gäller! :P Hehe... titta upp för där sitter vi! ;)

        [ Vi ska iallafall köra så det rycker och roa oss så mycket det går! Även om vi kommer sist så har vi vuxit så mycket ihop med alla förberedelser (och förhoppningsvis även på tävlingsdagarna)... Jag är glad och nöjd som det är och dit vi har kommit!  ]     


Men vi tänker banne mig inte ge oss utan lite fight! ;)


Heheheee....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0