Motivation

Igår hanns det även med en liten, och lyckad, motivationsövning!

 

Jag och Gaia cyklade ner till en liten bokskog precis utanför staden där jag band fast henne, och marscherade ut i skogen… Jag dimpte av min militärväska ca 30m från stigen som jag visste gick där… Traskade lite parallellt med stigen och korsade sedan den ca 200m längre ner. Sen gick jag en stor lov runt skogen så jag kom tillbaka till Gaia. Jag korsade tre stigar och tappade 3 föremål, en tuggummipåse, bestick och slutligen den ”supersofta” ekorren! :)

 

När jag kom tillbaka till Gaia tog jag henne direkt och traskade upp till stigens början och vi började vår lilla patrullstig! :) Lämpligt nog kom det en liten flicka gående på stigen nedanför! Sen traskade vi på och Gaia fick ganska snart sniff på väskan som hon så glatt fick springa ut till! I väskan låg det namnam! :)

 

Vi gick ut på stigen igen, kopplade om och fortsatte vår lilla patrullering. Mycket snart började hon slå med nosen igen och hon hade fått sniff på min väldigt färska spårövergång! Hon checkade av läget och bestämde sig snart för rätt håll, sen var det gasen i botten! :) Det gick väldigt fort och jag lät henne rusa på så att hon skulle tycka det var skojigt! Hon markerade tydligt de tre föremålen och fick mycket beröm!

 

Matte sprang efter för hon var ju såklart glad för att det var lite drag i linan! Heeeeelt genomsvettig kommer hon fram till slutet, efter att ha sprungit en liten sväng med en alldeles för stor väska! ;)

 

Så jäkla glad jag var efter en så lyckad helg, med nya moment och äntligen lyckade motivationsövningar!

Nu är vi snart på gång igen…!?  :) :) :)

 

 

Sen måste jag även sprida helgens stora nyhet…!

:

Gunilla & Filippa (Hässlehoffs Misti-Medusadotter)

Ulla & Scilla (Hässlehoffs Syrén-Samoadotter)

Samt

Nina & Lipton (Hässlehoffs Nokia-Hondason)

 

Klarade alla CERTPROVET för försvarsmaktshundar i Ängelholm nu i helgen!

 

GRATTIS GRATTIS GRATTIS vad ni e duktiga!

Jag trodde stenhårt på er hela tiden! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Ingela

Så härligt att läsa din blogg med så mycket glädje i träningen. Roligt att det går bra för dig och grattis till framgångarna för de andra hoffarna du nämner! Konstigt att inte fler väljer rasen.

2009-11-29 @ 20:50:48
URL: http://www.mirrisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0