HALEN: Hoffe-läger

Då årets (mitt fösta) hoffe-läger över. Södra LO:t anordnar varje år i Maj ett hoffe-läger, som den senaste tiden varit nere i Halen. Hehe... nära o bra för vår del!


Det fanns en hel del Hässlehoffs-ekipage med på lägret, 23 st har jag fått det till! (Alla är tyvärr inte med på fotot...!) :o(


Jag (Vlad) och Gaia var med i Yvonne Bäckströms spårgrupp. Det fanns också sök, sök o lydnad, allmän- och tävligs-lydnad samt en annan spårgrupp att väja mellan! Det var verkligen full rulle och en massa skoj!
Verkligen härligt att få träffa och träna med så många ambitiösa Hoffar (o deras hussar o mattar såklart!) på samma gång! :oP


Shaaa, vi kan ju försöka sammanfatta det lite kort - så något orkar läsa! J


Torsdagen fick vi träffa Yvonne Bäckström för första gången, vi fick berätta om våra vovvar, vad vi ville ha hjälp med och så vidare. (Vi försökte göra upp en plan redan då - hurdana spår vi var o en skulle få morgonen efter!)

Min grupp bestod av : 


Kaffeansvarig...



Ulla och Scilla

 


Nina och Lipton

 


Kitte och Kea

 

 
Gunilla och Tjabo & Lenarth och Goliat

 

samt Christina och Zorro

Ett HÄRLIGT gäng!


På fredagen åkte vi ut och lade varsitt eget spår för att Yvonne ville se hur vi och våra hundar jobbade. Efter mina och Gaias senare problem med viltspårningen också vidare, hade jag inga större förväntningar... Men det gick hyfsat bra ändå! Hon var väldigt nyfiken på allt runt omkring men det märktes samtidigt att det var ett bra tag sedan hon fick spåra! Hon morrade lite på nån läsig stubbe, spårade vidare lite, stannade och lyssnade på fåglarna. Hon missade 2 av 4 pinnar men gick runt spåret rätt bra där jag hade gått!


Det tog lång tid för oss på förmiddagen då alla gick med i allas spår - vi fick stressa iväg till lunchen tyvärr! (Det hade varit mycket bättre med lunch-boxar ut till spåren, nästa år!)


På eftermiddagen åkte vi ut till nästa spårområde, där det var lite sämre med plats. Men de delarna där det finns "bra" spårmark var det väldigt bra spårmark. Yvonne la ett spår till oss, ett klurigt spår med lite apporter här o där, en massa kringilikrokar och småbus! Gaia tyckte det var väldigt uppiggande! ;o)


Vår kära vän Christina traskade lite väl långt ut o skogen och hade lite svårt att hitta tillbaka så vi fick vissla och tjoa så hon hittade oss tillslut! :oP


Matte Ulla ska springa ut ett slärspår till Scilla!

Efter spåren körde vi lite uppletande. Det gick väldigt bra för de flesta och tyvärr så har vi verkligen tappat stinget här! :o/ Får det verkligen inte att fungera nu för tiden - riktigt trist. Fick dock en hel del tips från "Coachen"! Bara att jobba vidare och höja hennes motivation...!


Sen var det kvällsmat, jättegod kyckling! Mums... Efter det ställde Yvonne med på att visa oss grunderna till framåtsändandet, enligt henne tar det 2år med sikte på 10:an då såklart! Så alla ni som inte börjat träna framåtsändandet ännu.... BÖRJA TRÄNA NU! (Jag måste ovilligt erkänna att jag är en utav dem! Jag har inte vågat börja träna ännu, i rädslan om att träna och lära henne fel....!)


Jag kan ju lugnt säga att vi sov gott på natten  - alla tre! Vi var nog lika slut i huvuna allihop!  ;o)


Morgonen efter var det återigen ut i skogen som stod på schemat! Perfekt om ni frågar mig! J Denna gången var det väldigt fina spårmarker i bokskog, dock lite för många motionsslingor i trakterna, men det skulle väl gå bra ändå hade vi tänkt! Vilket det också gjorde! Vi körde även här ett litet upplet, med samma halvtaskiga resultat från vår sida! Men jag har gett mig F* på att vi ska hitta nått sätt och fixa det tillslut! :oP


Eftermiddagen åkte vi till vårt sista spårområde L. Här gick vår andra vän Vlad lite småvilse... Men efter lite springandes i fel riktning på Sverigeleden, hittade även han tillbaka! Hehe...


På kvällen var det Hofferece med gala, påhittiga förare tillsammans med tokiga, kvicka Hoffar tätt inpå! J Hehe.. så roligt att se alla! Vann gjorde Ulla och Scilla!


Söndagmorgon - ihop packning av alla grejer som vi asade med oss och grovstädning på rummet innan det bar av ner till grusplanen för lite lydnadstävling. Överlägsen 1:a (Med 10 på alla momenten!!!!) Andrea och Goliath, tyvärr ingen Hoffe! L Men toppen,superbra var det! 


Publiken uppe i backen!


1:a bland hoffarna kom Annika och Delli också jättefint, som vanligt! :o) Jag o Gaia kom på tredje plats, behöver inte säga så mycket mer... Hundarna var trötta efter en lång helg kan jag tänka  mig!


Lisa & Gaia


Nina & Lipton

Jaja, sammanfattningsvis tyckte jag att lägret var mycket bra - vi kommer att dyka upp fler gånger är jag väldigt säker på...! Nästa år med 2 vovvar! :o)


TACK FÖR ETT TREVLIGT OCH VÄL GENOMFÖRT LÄGER - alla södra LO:ts lägeransvariga!

Och så klart alla härliga och treliga hoffe-människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0