Heldag i vårsolen

Idag blev det heldag med grönkläder i hundens tecken! ;)



Jag & Vlad fick inviga våra nya skyltar! ;)


Det var TJH-träning för Vad och Nala i vanlig ordning på lördagarna. Idag var det Jörgen som höll i träningen! Det gick alldeles utmärkt för samtliga hundar som var med… Till och med min lilla skata som fick träna både på skott (!) och patrullering! :)

 

Vi började träningen ute på apellplanen, fri lydnad medan skotten kom lite pö om pö… Sedan platsliggning – Gaia såg fruktansvärt låg ut men rörde sig inte ur fläcken. Inget kvarstående efter heller utan det gick att leka av med lite kamp! – Sköööönt! :)
(Jag har ju inte vågat ta ut henne bland skott på sååå länge nu, skönt att det går på rätt håll!) ;)

 

Sen bar det av upp i skogen för lite påvisningsövning och sedan en mycket kort men väldigt motiverande patrullsträcka! ;) Kul!

 

Här kommer ett par av ekipagen nerrusande från patrullen:

 


dUTU  &  Nala



Stefan & Egon 



Åsa & Floyd




Sven & Lira

 

Efter det kvarstannade hela gänget för lite hund-koje-byggning i vårsolen!  ;) Sven hade gjort en prototyp och var arbetsledare – vi andra lekte arbetsmyror! ;)



Men effektivt som tusan var det!


Här är en av de färdiga kojorna:

Nala inviger! ;)




Gaia ligger bredvid o njuter!



 

Efter detta kvarstannade jag och Vlad med våra <3 för att träna ytterligare lite lydnad… Hundarna var trätta så det fick bli lite fotografering och trams på planen istället! ;)


Gaia-bus...! ;)






En underbar dag…! *
Det är vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0