RM 2011 - Lydnad

Träning, tävling och bloggande…… Dags att börja på riktigt igen…!?

Jag kan ju lugnt säga att helgen i Osby har fått en att bli sugen på allt igen igen, framförallt på att träna.

 

 

Helgen som gick bestod av Riksmästerskap för Hovawart. Tävlingar i dagarna 3, lydnad på fredag, bruks (spår för vår del) på lördag och utställning på söndag.

 

I lydnaden deltog vi ”som vanligt” i klass 2. Tror dock att detta var en av våra sämsta lydnadstävlingar. Så jag tänker inte prata så mycket om fredagen mer än att det märks så tydligt hur jag har ”tränat” den senaste tiden och vad jag fullständigt förträngt/glömt att träna på! ;) Direkt efter tävlingen var jag väldigt besviken och missnöjd över vår prestation, men ju mer jag tänker på det - ju med nöjd blir jag ändå med vår insats. Jag måste ju faktiskt erkänna hur dåliga/slarviga vi varit på att träna… [När jag skriver vi, menar jag självklar jag]. Jag har ingen annan än mig själv att skylla för den dåliga träningen eller rent av uteblivna träningen!


 Här följer ett par bilder från dagen

 
Fritt följ


Fritt följ


Fritt följ


Belöning efter fria följet


Läggande under gång

Prispallen lydnadsklass II

 

Men men, nu hoppas jag att vi är på gång igen! ;)

 

Fortsättning av hur vår RM-helg i Osby var, kommer inom kort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0